Mamy w sprzedaży nowe oryginalne części do wszystkich modeli BMW. Zapraszamy!

Mój koszyk 0 items: 0,00 zł

3

BMW seria 3 - oryginalne części OEM

BMW serii 3 I to samochody osobowe klasy średniej, produkowane przez niemiecki koncern BMW od 1975 roku. W 2018 roku  zaprezentowano już siódmą generację tego modelu.

BMW serii 3 I generacji miało premierę w 1975 roku  i zastąpiło model E114. Nadano mu symbol E21 i model ten był produkowany przez lata 1975 - 1983. Był on dostępny jako 2-drzwiowy sedan lub kabriolet. Zastąpił on model 2002. Napędzały je benzynowe silniki czterocylindrowe oraz sześciocylindrowe. Tradycyjnie BMW zastosowało napęd na tylną oś. Następcą tego modelu był E30. Łącznie wyprodukowano 1364039 sztuk.

BMW E21 było produkowane w wersji coupé. Firma BAUR zaprezentowała model E21 w wersji cabrio. Wyprodukowano 4500 egzemplarzy, które były później sprzedawane w salonach BMW.

Samochód produkowano na rynki: europejski, japoński i amerykański.

 

BMW serii 3 II na rynku zadebiutowało w 1982 roku.

Model ten był produkowany od 1982 do 1994 roku, pod oznaczeniem fabrycznym E30. Samochód dostępny był w wielu wersjach nadwozia i z różnymi silnikami, z których najsłabszą jednostką jest 324d, a najmocniejszą kultowe M3. BMW E30 występowało także w wersji z napędem na 4 koła - 325ix.

E30 produkowany był w 4 wersjach nadwozia.

BMW M3 E30 w czasie niecałych 5 lat startów w różnych zawodach, zdobył ponad 50 tytułów oraz 1500 pojedynczych zwycięstw, i to czyni go najbardziej utytułowanym samochodem w klasie GT na świecie.

Powstały także rzadkie wersje: 325i (M20), 318is (M42, wyprodukowano 41234 sztuk, a model ten był pierwszym masowo produkowanym BMW z silnikiem szesnastozaworowym) oraz 320is (S14, tzw. włoska m-ka (italo M3), wyprodukowana w liczbie 3748 egzemplarzy – 2542 dwudrzwiowych oraz 1206 czterodrzwiowych – tylko na rynek włoski i portugalski). Dostępność tych aut na rynku wtórnym z tymi silnikami jest mocno ograniczona, więc ich ceny stale rosną.

BMW E30 produkowano z przeznaczeniem na cztery rynki: europejski, japoński, amerykański i południowoafrykański.

 

BMW serii 3 III miało swoją premierę w 1990 roku.

Model E36 zastąpił drugą generację po 8 latach produkcji. Wypuszczono wiele wersji: limuzyna (sedan) i kombi (touring), a także coupé, kabriolet i wyodrębniony jako oddzielny model hatchback (Compact).

BMW E36 występował w kilku wersjach silnikowych: 1.6 (316i, M40) ; 1.6 (316i, M43); 1.8 (318i, M40); 1.8 (318i, M43); 1.8 (318is, M42); 1.8 (318is, M44); 2.0 (320i, M50); 2.0 (320i, M52); 2.5 (325i, M50); 2.5 (323i, M52); 2.8 (328i, M52). Silniki wysokoprężne: 1.7 (318tds, M41); 2.5 (325td, M51); 2.5 (325tds, M51). Wersje silników 2.5 oraz 2.8 dysponowały mocą od 143 (2,5tds) do 193 (2,8i) KM.

Najmocniejsza wersja BMW E36 to M3, dostępne było z silnikiem S50 o pojemności 3.0 i mocy 286 KM oraz S50 o pojemności 3.2L i mocy 321 KM.

BMW 3 E36 było produkowane z przeznaczeniem na siedem rynków: europejski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, tajski, amerykański i południowoafrykański.

W roku 1991 zaprezentowana wersję coupe a w roku 1994 wypuszczono kabriolet. Były one pozbawione bezpośredniej konkurencji i pełniły one rolę sportowej alternatywy dla wersji sedan. E36 były produkowane do roku 1999, gdzie przedstawiono IV generację – model E46.

 

BMW serii 3 IV zadebiutowało na rynku w 1998 roku. Auto trafiło do produkcji po 8-letnim stażu rynkowym poprzednika – E36, otrzymując kod E46. Samochód zachował charakterystyczne proporcje swojego starszego brata, a jednocześnie przeprojektowano całkowicie jego wygląd oraz deskę rozdzielczą.

W 1999 roku zadebiutowały wersje coupe i cabriolet. Modele te były pozbawione bezpośredniej konkurencji i pełniły one rolę sportowej alternatywy dla wersji sedan. Face-lifting sprawi, że obie wersje tak jak i podstawowe wersje nadwoziowe dostały nowe lampy - były one węższe i bardziej krągłe. Modele coupe i cabrio sprzedawano do 2006 roku.

W 2000 roku BMW pokazało drugą generację modelu kompakt. Zachowano inny charakter względem wersji sedan, otrzymując inaczej stylizowany przód samochodu. Wersja Compact produkowano przez 4 lata, gdzie zastąpiło je BMW serii 1.

BMW E46 produkowano na dwanaście rynków: chiński, europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański. Samochód został poddany dużym zmianom stylistycznym – jego sylwetka jest dużo bardziej opływowa od poprzednika. W roku 2001, w kwietniu, samochód przeszedł face-lifting, natomiast wersje Coupe i Cabrio face-liftingowi zostały poddane w 2002 roku. W 2007 roku zaprzestano produkcji BMW E46.

 

BMW serii 3 V generacji, miało swój debiut pod koniec 2004 roku. Nowy model zachował styl marki przy takich samych proporcjach nadwozia. Nowej serii 3 nadano oznaczenie E90 dla wersji sedan oraz E91 dla wersji kombi. Porównując z E46, nowy model był dłuższy o 5 cm oraz szerszy o 8 cm. Zwiększenie tych wymiarów nie przełożyło się na znaczący wzrost masy samochodu. Po raz pierwszy zastosowano system iDrive połączony z GPS. Od samego początku produkcji oferowano bardzo duży wybór silników benzynowych 320i (150 KM), 325i (218 KM) i 330i (258 KM) oraz diesla 320d (163 KM) i 330d (231KM). W 2005 roku wypuszczono wersję kombi o oznaczeniu E91 i napęd na cztery koła. W 2006 roku wprowadzono do produkcji wersję Coupe, która była oznaczona jako E92. W 2007 roku pokazano również wersję kabriolet - E93.

Face-lifting miał miejsce w 2008 roku. Zmieniono głównie: przednie i tylne reflektory, zderzaki, progi, maskę, lusterka, klapę bagażnika. Zwiększono także moc jednostek napędowych i dodano do oferty nowe modele felg aluminiowych.

BMW serii 3 V generacji w wersjach coupe i coupe-cabriolet miały swoją premierę kolejno w 2006 i  w 2007 roku. W odniesieniu do swoich poprzedników, modele te zyskały całkowicie odrębny i unikalny charakter, co było widać przez nieco inaczej stylizowany przód oraz zupełnie inny kształt lamp tylnych, a także inne oznaczenia - E92 i E93. Pierwszy raz wersję cabriolet zastąpiło coupe-cabrio z twardym składanym dachem. Produkowano je jeszcze przez 2 lata po zakończeniu produkcji wersji sedan i kombi, wtedy to zastąpił je zupełnie nowy model - BMW serii 4.

 

BMW serii 3 VI generacji zaprezentowano końcem 2011 roku. Nowy model dostał fabryczne oznaczenie F30. Dokłada data premiery to 14 październik 2011 roku. BMW F30 posiada charakterystyczną stylistykę, gdzie grill łączący się płynnie z reflektorami. Samochód  został wyposażony w m.in. wyświetlacz head-up, system kamer wspomagający parkowanie, układ kontroli pasa ruchu i martwego pola, asystenta hamowania, aktywny tempomat.

W 2015 roku model został poddany delikatnemu face-liftingowi. Zmianom uległy reflektory i zderzaki, oraz osłona chłodnicy, w której schowany jest radar opcjonalnego adaptacyjnego tempomatu. Zmieniono także tylne światła LED. Niedużym zmianom poddano również wnętrze auta, gdzie dodano chromowane wstawki oraz nową konsolę środkową z uchwytami na napoje. Zmodernizowano także ofertę silnikową, tak by wszystkie jednostki mogły spełniać normę Euro 6.

Występują cztery linie stylistyczne: Advantage Line, Sport Line, Luxury Line oraz M Sport.

 

Najnowsza wersja BMW serii 3 VII generacji zaprezentowano w 2018 roku.

Pierwsze ujrzały światło dzienne wersje sedan z oznaczeniem G20. Samochód zachował klasyczne proporcje typowe dla tego modelu, nawiązując jednocześnie do kierunku stylistycznego marki.

Jeżeli nie jesteś pewien czy dane części pasują do twojego modelu BMW skontaktuj się z nami.
Wszystkie sprzedawane przez nas części są oryginalne i pochodzą z oficjalnej dystrybucji BMW.