Mamy w sprzedaży nowe oryginalne części do wszystkich modeli BMW. Zapraszamy!

Mój koszyk 0 items: 0,00 zł

7

BMW seria 7 - oryginalne części OEM

BMW serii 7 – luksusowy samochód osobowy. Jest produkowany przez niemiecki koncern BMW od 1977 roku. Od roku 2015 produkowana jest już szósta generacja tego modelu.

BMW serii 7 I generacji – jest to pierwszy model noszący tę nazwę. Seria 7 to najbardziej luksusowy samochód w ofercie BMW. Wyprodukowano 285 029 egzemplarzy I generacji. W konkursie na Europejski Samochód Roku 1978, seria 7 zajęła 2. Miejsce, zaraz za Porsche 928.

Wszystkie modele E23 miały montowane rzędowe, sześciocylindrowe silniki.

Pierwszymi modelami były: 728, 730 i 733i, w których wykorzystano jeszcze stare jednostki napędowe z poprzedniego modelu - E3.

W roku 1979 wszystkie silniki zostały wyposażone w elektryczny wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic oraz dodano do E23 także system ABS. Model 728 zastąpiony został przez 728i oraz 730. Model 732i z numeryczną elektroniką silnika zastąpił wersję 733i. Nowością były jednostki 735i oraz 725i. 725i produkowany był wyłącznie na eksport lub dla urzędników w RFN.

W roku 1980 wprowadzono do oferty model 745i, który jednocześnie był topową wersją E23. Wyposażony był w silnik o pojemności 3,2 l z modelu 732i. Moc została podniesiona ze 197 KM (732i) do 252 KM za pomocą turbosprężarki oraz intercoolera.

W 1983 roku E23 przeszło największą modernizację.  Model 745i dostał silnik z modelu 735i dodatkowo wyposażony w turbosprężarkę i 4-biegową automatyczną skrzynię (4HP22) zamiast 3-biegowej (3HP22). Moc tej jednostki pozostała bez zmian, natomiast zwiększono moment obrotowy. Pojawiły się także przesuwana elektrycznie tylna kanapa oraz telefon jako opcjonalne wyposażenie pojazdu.

Od roku 1984 było dostępne BMW 735i z katalizatorem, jednak do stycznia 1985 roku występowało tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, silnik miał moc 192 KM. Od października 1984 roku do kwietnia 1986 roku sprzedano łącznie 1237 sztuk 735i z katalizatorem i skrzynią automatyczną. Od stycznia 1985 do kwietnia 1986 wyprodukowano 738 sztuk z katalizatorem oraz ręczną skrzynią biegów.

 

BMW serii 7 II generacji przedstawiono w 1986 roku jako następcę produkowanego już od 10 lat modelu E23. Samochód zajął 3 miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1987, klasując się za Oplem Omegą A i Audi 80 B3).

II generacja oznaczona była kodem fabrycznym E32. Samochód był wyposażony w najnowocześniejsze technologie w tamtych czasach. Najbogatsze wersje posiadały m.in.: telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie z pamięcią ustawień dla kierowcy, elektryczną tylną kanapę wraz z elektrycznie sterowanymi zagłówkami, podgrzewanie wszystkich foteli razem z oparciami, EDC – system zmiany twardości zawieszenia, PDC – czujniki parkowania (parktronic), serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto,  fotochromatyczne i elektryczne lusterko wewnętrzne, domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą, drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podgrzewanie tylnej szyby, a także specjalna laminowana szyba bez drucików cieplnych, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb i szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne dodatki – w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne wyposażenie, za dopłatą od 1991 łącznie z pierwszymi w seryjnym samochodzie reflektorami ksenonowymi.

Silniki odznaczały się duża wytrzymałością (zwłaszcza M30 – odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tyś. km). W 1992 wprowadzono nowoczesne silniki M60 V8 (w całości wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów). Były one jednak nieco delikatniejsze od rzędowych V6 M30. Najmocniejszy z silników – V12 był niezwykle trwały, posiadał dużą moc i moment obrotowy oraz wysokie zużycie paliwa, nawet powyżej 20 l na 100 km w cyklu miejskim.

W Europie można było kupić wersje bez skóry i wielu innych dodatków, gdzie na rynek amerykański było to standardowe wyposażenie. Oferowano także wersje z powiększonym miejscem dla pasażerów z tyłu, i jednocześnie długość samochodu była większa o 11,4 cm – oznaczenie iL. Paletę silnikową E32 stanowiły jedynie silniki benzynowe: 3,0 l R6 (730i), 3,0 l V8 (730i) 3,5 l R6 (735i), 4,0 l V8 (740i) i 5,0 l V12 (750i).

Wyprodukowano 310 000 egzemplarzy tego modelu. Samochód był produkowany z przeznaczeniem na rynki: europejski, japoński, amerykański i południowoafrykański.

 

Alpina B11

W 1992 firma zajmująca się tuningiem BMW – Alpina, wypuściła model Alpina B11 będący odpowiednikiem BMW E32. Samochód otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie, bodykit, aluminiowe felgi Alpina oraz silnik o pojemności 3,5 litra o mocy 254 KM. Alpina B11 może rozpędzić  się do 245 km/h. W 1993 wyszła wersja BMW Alpina B11 4.0 z silnikiem o pojemności 3982 cm³ o mocy 315 KM, który rozpędzał auto do ponad 260 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h wynosiło 6 sekund.

 

BMW serii 7 III generacji zadebiutowało na rynku w 1994 roku. Samochód został oznaczony jako E38.

Model E38 posiada wysokociśnieniowe spryskiwacze lamp przednich, automatyczną regulację poziomu oświetlenia lamp ksenonowych HID, nową obudowę silnika, 14-głośnikowy system audio  (Stereo lub HiFi) z czterema subwooferami oraz z 6-płytową zmieniarkę, nawigację pokładową z wyświetlaczem o proporcjach 4:3 lub 16:9 oraz automatycznymi wycieraczkami szyby przedniej jako opcjonalny dodatek. Inne opcje dodatkowe między innymi to: automatyczny system kontroli klimatyzacji dwustrefowej, który posiadał osobny panel kontroli dla kierowcy i dla pasażera, system zapamiętywania do 3 ustawień fotela kierowcy, regulację wysokości i napięcia pasów, system sprawdzania ciśnienia w kołach, podgrzewana szyba czołowa, lodówka, kuloodporne szyby, pakiety opancerzenia, rolety bocznych tylnych szyb, urządzenia video: TV, kamerę cofania, dodatkowy monitor dla pasażerów tylnej kanapy.

Standardem w modelu E38 były dwie przednie poduszki powietrzne oraz opcjonalnie poduszki boczne z przodu oraz System Ochrony Głowy – Head Protection System (HPS). Wnętrze pokrywała skóra a obramowania były drewniane - z orzecha włoskiego. W 1998 roku wprowadzono System Active Comfort Seat (ACS), który dbał o bezpieczeństwo i wygodę osób siedzących z przodu.

Samochód był produkowany z przeznaczeniem na rynki: europejski, amerykański oraz południowoafrykański. E38 od samego początku produkcji występowało także w limitowanej edycji 600 sztuk, a było to połączenie silnika 4.0 l M60 z 6 biegową skrzynią Getrag 420G. Od 1995 roku samochód seryjnie został wyposażony w immobilizer, kolejno w tym samym roku zmodyfikowano spryskiwacze szyb (zamiast trzech – dwa), a pod koniec roku zmodyfikowano przednie fotele zmieniając w nich przyciski regulacji oraz regulację lędźwiową i wprowadzono nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic do modelu 750i(L). W 1996 roku nową skrzynię Steptronic otrzymały pozostałe wersje silnikowe. Do seryjnego wyposażenia wszedł także system kontroli trakcji (ASC+T), we wrześniu auta otrzymały blokadę automatycznej skrzyni biegów oraz kluczyka (Shift lock/Interlock) a także boczne poduszki powietrzne w przednich drzwiach, a w 1997 roku również w drzwiach tylnych. We wrześniu 1998 samochód przeszedł facelifting zewnętrzny (zmieniono reflektory), dano całkowicie nową instalację elektryczną, wersje z silnikami V8 i V12 zaczęto seryjnie wyposażać w alternator chłodzony cieczą oraz w system stabilizacji toru jazdy (DSC). W marcu 1999 roku zmodyfikowano kolumnę kierowniczą. Ostatnie zmiany przypadły na wrzesień 2000 – 5,25” monitor pokładowy zastąpiono większym 6,5” monitorem o proporcjach 16:9.

Wyprodukowano 340 242 egzemplarze BMW E38.

BMW serii 7 IV generacji pokazano w 2001 roku. Samochód został oznaczony kodem fabrycznym E65, natomiast wersja przedłużona otrzymała oznaczenie E66, a wersje opancerzone - E67. IV generacja jest to przełomowy model dla BMW, gdyż samochód zyskał awangardowy i wyjątkowo kontrowersyjny wygląd autorstwa Chrisa Bangle.

Na początku produkcji E65 oferowano z silnikami: 735i (272 KM) i 745i (333 KM). Wiosną w 2002 roku rozpoczęto sprzedaż wersji przedłużonej - Li (E66). Końcem 2002 roku pojawił się silnik V12 o mocy 445 KM. W 2003 do oferty dołączył model 730i.

Sterowana w pełni elektronicznie, sześciostopniowa, automatyczną skrzynia biegów jest obsługiwana za pomocą małej dźwigni umieszczonej za kołem kierownicy, lub przyciskami na kierownicy (po włączeniu trybu sekwencyjnego). W miejscu tradycyjnego drążka do zmiany biegów zainstalowano innowacyjny system iDrive odpowiadający za GPS, klimatyzację, radio, czy dostęp do internetu. iDrive sterowany jest przez przesuwno-obrotowo-naciskowy joystick-myszkę.

W 2005 roku wszystkie silniki oprócz V12 poddano modernizacji. Silnik 750i zastępuje 745i, a w miejsce 735i pojawia się 740i. Nowy podstawowy model to 730i (258 KM.). 740d zostaje zastąpiony 745d. Pakiet Adaptive Drive zawiera aktywne stabilizatory redukujące przechyły boczne oraz amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia. W seryjnym wyposażeniu znalazły się: czujnik deszczu i układ automatycznego sterowania światłami mijania, opcjonalnie można było też zamontować system Night Vision i asystenta świateł drogowych.

Model ten był produkowany na rynek: europejski, egipski, tajlandzki oraz amerykański.

 

BMW serii 7 V generacji trafiło do sprzedaży w połowie 2008 roku. Podobnie jak poprzednia generacja, nowy model zaprezentował świeży kierunek stylistyczny marki, chodź tym razem już mniej awangardowy. V generacja jako pierwsza w historii marki BMW, nosiła oznaczenie z literą F - F01 oraz F02 (wersja przedłużona).

Samochód był kontynuacją linii modeli E65. Nadwozie projektował Karim Antoine Habib. Podniesiono komfort jazdy i starano się podkreślić luksus pojazdu. Jednym z najczęściej omawianych systemów był system skręcanych tylnych kół (w zależności od prędkości, koła skręcały w przeciwnym, bądź tym samym kierunku, co koła przednie), który miał ułatwić manewrowanie samochodem w mieście a także na trasie.

Podstawowe silniki to jednostki znane z modeli X5, X6 i serii 5. Wersje benzynowe to 3.0 R6 o mocy 326 KM (740i) oraz 4,4-litrowy V8 o mocy 407 KM (750i). Jednostki te zostały wyposażone w dwie turbosprężarki oraz w technologię EfficientDynamic, pozwalającą na uzyskanie dużej mocy i jednocześnie zużywanie niedużej ilości paliwa przy stosunkowo niskich obrotach. Największym konkurentem jest Mercedes S600, a odpowiedzią BMW jest wersja 760i z jedynym w ofercie marki silnikiem V12 o mocy 544 KM oraz 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów ZF-8HP. Wersje z silnikami wysokoprężnymi to: 730d (245 KM) i 740d (306 KM). Zarówno jeden jak i drugi silnik to R6, odpowiednio z jedną i dwoma turbinami.

F03 i F04 to osobne wersje serii 7. F03 to wersja oferowana jako High Security w dwóch opcjach: opancerzona wersja modeli 750Li i 760Li. Mogą to być opcje z certyfikatem balistycznym VR7 lub VR9, który jest najwyższym spośród oferowanych w samochodach osobowych certyfikatem opancerzenia. Wersja F04 na rynku nosi nazwę ActiveHybrid7 i wyposażona jest w hybrydowy napęd łączący standardowy silnik 4.4 V8 z wersji 750i z niewielkiej mocy 20-konnym silnikiem elektrycznym, za to o momencie obrotowym 210 Nm. Dzięki temu samochód pali o 15% mniej paliwa, choć jego masa względem standardowego modelu jest większa o 100 kg.

 

BMW serii 7 VI generacji zaprezentowano w 2015 roku. Kolejny raz, generacja serii 7 wprowadza nową stylistykę. Również nowa seria 7 została oznaczona innymi literami, tym razem literą G - G11 oraz G12 (wersja przedłużona).

W porównaniu z poprzednim modelem zredukowano masę pojazdu o 130kg, przez zastosowanie elementów karbonowych (CFRP – carbon-fibre-reinforced plastic). Nowe silniki to sześciocylindrowe jednostki o pojemności 3.0 l 240 kW (740i) benzynowy oraz diesel 3.0 l 195 kW (730d). Flagowy model - M760LiX wyposażony został w silnik benzynowy V12 o mocy 441kW.

Wyposażenie pojazdu to m.in.: samopoziomowane zawieszenie pnemumatyczne na przedniej i tylnej osi, amortyzatory o regulowanej twardości, w pełni LED-owe lampy przednie (laserowe za dopłatą), aktywny układ kierowniczy, elektromechaniczny system zapobiegania przechyłom na zakrętach, podgrzewane fotele, podłokietniki i kierownica, bezprzewodowa ładowarka do telefonu czy dotykowy ekran ze sterowaniem gestami.

Jesienią 2018 roku samochód został poddany liftingowi, w ramach którego zmieniono kształt reflektorów i lamp, a także zamontowano większy grill.

Jeżeli nie jesteś pewien czy dane części pasują do twojego modelu BMW skontaktuj się z nami.
Wszystkie sprzedawane przez nas części są oryginalne i pochodzą z oficjalnej dystrybucji BMW.