Mamy w sprzedaży nowe oryginalne części do wszystkich modeli BMW. Zapraszamy!

Mój koszyk 0 items: 0,00 zł

X5

BMW seria X5 - oryginalne części OEM

BMW X5 to sportowo-użytkowy samochód osobowy klasy wyższej, produkowany przez niemiecki koncern BMW od roku 1999. Od 2018 roku produkowana jest IV generacja tej serii.

BMW X5 I generacji miał swój debiut w 1999 roku i jest to pierwszy samochód sportowo-użytkowy w historii marki BMW. Samochód otrzymał kod fabryczny E53. Klasyfikuje się on segmencie SUV-ów klasy wyższej. Historia BMW X5 zaczyna się w 1994 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze pomysły na samochód sportowy BMW po przejęciu Land Rovera. Przejęcie Rovera w 1994 roku było bardzo korzystne dla marki BMW w rozwoju nowego modelu X5. Inżynierowie z BMW mogli wykorzystać technologię Range Rovera w tworzeniu i rozwoju X5 - takim przykładem jest kontrola zjazdu z górki. X5 ma także dwuczęściową klapę tylną prosto z Range Rovera. Również wiele innych części i elektroniki zostało pobranych bezpośrednio z serii 5. W przeciwieństwie do samochodów Range Rover, BMW X5 zaprojektowano jako sportowy samochód drogowy, a jego możliwości w terenie są o wiele mniejsze niż w Land Roverze. X5 jest pojazdem z napędem na wszystkie koła, ale BMW wybrało od samego początku, aby przekierować 62% momentu obrotowego silnika na oś tylną, dzięki czemu jadąc tym samochodem można poczuć się jak w klasycznym sedanie tej marki. E53 produkowano do 2006 roku.

 

BMW X5 II generacji zaprezentowano w 2006 roku, zastępując produkowany od 8 lat model E53. Nowy model zyskał kod fabryczny E70. Samochód produkowano na rynek europejski i amerykański.

 

BMW X5 III generacji trafiło do sprzedaży w 2013 roku, zastępując produkowany 7 lat model E70. Oznaczono go kodem fabrycznym - F15. Samochód jest zbudowany na płycie podłogowej z poprzedniego modelu. Konsekwencją tego jest niezmieniony rozstaw osi - 2993 mm. Pozostałe wymiary uległy nieco powiększeniu, zwiększono wysokość o 14 mm, długość o 32 mm oraz szerokość o 5 mm. W sprzedaży oferowano wersje pięcio- i siedmioosobową.

W 2013 roku BMW zaprezentowało wersję Individual, w której to klienci mogą wybrać brązowy kolor nadwozia (Pyrite Brown). Auto miało 20” felgi. We wnętrzu zastosowano skórę Merino w dwóch kolorach Amaro Brown oraz Criollo Brown z kontrastującymi przeszyciami.

W 2014 roku światło dzienne ujrzała najmocniejsza wersja - X5 M o oznaczeniu F85. Napędza ją silnik V8 o pojemności 4,4 l o mocy 575 KM. Jest to o 20 KM więcej niż w BMW X5 M poprzedniej generacji. Wzrósł takżę moment obrotowy, który wynosi 750 Nm.

Od 2015 roku silnik xDrive 25d ma moc 231 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Jest to najkrócej produkowana generacja BMW X5 – produkowano ją przez 5 lat.

 

BMW X5 IV generacji miało swoją premierę w 2018 roku, zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Nowe X5 otrzymało oznaczenie G05. IV generacja to część tzw. ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której zaprezentowano aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. X5 IV generacji jest gabarytowo większe ale i niższe i lżejsze. Sylwetka pozostała bez zmian, a dodano typowe dla nowych modeli BMW elementy stylistyczne takie jak podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory oraz przerośnięty podwójny grill z przodu.

G05 wykorzystuje platformę BMW Cluster Architecture (CLAR), którą znajduje się też w serii 7 VI oraz serii 5 VII. Auto wyposażone zostało w adaptacyjne zawieszenie, i jest dostępne opcjonalnie z napędem na cztery koła oraz regulowanym zawieszeniem pneumatycznym, które można podnieść lub obniżyć o 40 mm. Wszystkie modele z silnikami benzynowymi są wyposażone w filtry cząstek stałych, a wszystkie modele silników diesla posiadają wtrysk AdBlue, który zmniejsza emisję tlenków azotu.

Nowe BMW X5 jest bardzo bogate wyposażone w zakresie asystentów bezpieczeństwa. Mamy tutaj czujnik podczernieni monitorujący to, gdzie patrzy kierowca. Czujnik ten współpracuje z pozostałymi asystentami, dzięki czemu np. asystent jazdy w korku nie pozwoli autu samodzielnie ruszyć, jeśli czujnik podczerwieni wykryje, że kierowca nie patrzy na drogę.